Please ensure Javascript is enabled for purposes ofwebsite accessibility

Ενημέρωση για απάτες μέσω κινητού τηλεφώνου

Αρχική
Ενημέρωση για απάτες μέσω κινητού τηλεφώνου
Άρθρο
Ενημέρωση για απάτες μέσω κινητού τηλεφώνου
27/04/2021

Τo τελευταίο διάστημα υπάρχουν αναφορές, κυρίως στο εξωτερικό αλλά και στη χώρα μας, για περιστατικά κακόβουλου λογισμικού (malware) που εγκαθίσταται στο λειτουργικό των κινητών συσκευών, είτε μέσω κακόβουλων μηνυμάτων πατώντας κάποιον σύνδεσμο (smishing/ phishing μέσω SMS), είτε κατεβάζοντας κάποια εφαρμογή, με αποτέλεσμα να αποκτούν τον έλεγχο της συσκευής αλλά και να συλλέγουν δεδομένα, όπως στοιχεία από τους τραπεζικούς λογαριασμούς του κατόχου της συσκευής.

Ειδικότερα, πρόσφατα έχει εντοπιστεί σε Ευρωπαϊκές χώρες ένα κακόβουλο λογισμικό (Flubot) που μεταδίδεται μέσω μηνύματος κειμένου και που μπορεί να επηρεάσει κινητά με λειτουργικό Android. Το επίμαχο μήνυμα, το οποίο υποτίθεται ότι προέρχεται από εταιρεία ταχυμεταφορών, προτρέπει τους χρήστες να εγκαταστήσουν στη συσκευή τους μία εφαρμογή παρακολούθησης της υποτιθέμενης παραγγελίας τους, αλλά στην ουσία πρόκειται για ένα  κακόβουλο λογισμικό, της κατηγορίας των spyware.

Είναι σημαντικό οι πελάτες μας να γνωρίζουν πώς να προστατεύονται από τέτοιου είδους κακόβουλες πράξεις, καθώς και να ακολουθούν τις παρακάτω πρακτικές συμβουλές:

Πως προστατεύομαι από επιθέσεις κακόβουλων λογισμικών (Malware & Phishing):

  • Δεν πατάω σε κάποιο σύνδεσμο (link) από επικοινωνίες που λαμβάνω μέσω e-mail και SMS, όταν δεν γνωρίζω τον αποστολέα τους, οι οποίες με προτρέπουν να δώσω προσωπικά δεδομένα ή να εγκαταστήσω κάποια εφαρμογή στην συσκευή μου,

  • Δεν ανοίγω ποτέ συνημμένα αρχεία προτού επαληθεύσω τον αποστολέα ή εάν δεν περιμένω κάποιο email/SMS,

  • Διαγράφω αμέσως ύποπτα email/SMS χωρίς να τα ανοίξω,

  • Αποφεύγω να ενεργοποιώ την επιλογή Άγνωστες Πηγές σε συσκευές Android όταν δεν είναι απαραίτητο,

  • Κρατάω την συσκευή μου και τις εφαρμογές που έχω στο τηλέφωνο μου, πάντα ενημερωμένες με τα τελευταία διαθέσιμα λογισμικά,

  • Εγκαθιστώ αρχεία εφαρμογών μόνο μέσα από τις επίσημες ιστοσελίδες / ηλεκτρονικά καταστήματα (π.χ. Play Store, App Store),

  • Διαβάζω προσεκτικά τους όρους πριν κατεβάσω μια εφαρμογή ή πριν εγγραφώ σε μια υπηρεσία,

  • Χρησιμοποιώ λογισμικό προστασίας από ιούς (antivirus),

  • Οι ιστοσελίδες που επισκέπτομαι και καταχωρώ στοιχεία στην γραμμή διευθύνσεων πρέπει να είναι ασφαλείς / κρυπτογραφημένες (δηλ. να εμφανίζουν το εικονίδιο της κλειδαριάς και η διεύθυνση να ξεκινάει με https),

  • Ενεργοποιώ τον έλεγχο ταυτότητας δύο ή πολλαπλών παραγόντων,

  • Προσέχω όταν συνδέομαι σε ανοιχτό WIFI ή σε δίκτυα που δεν γνωρίζω,

  • Μπαίνω στο Vodafone payments για να ελέγξω πιθανές εγγραφές σε χρεώσιμες υπηρεσίες,

  • Δημιουργώ ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και φροντίζω να τους αλλάζω ανά τακτά χρονικά διαστήματα,

  • Αποφεύγω να χρησιμοποιώ τους ίδιους κωδικούς σε παραπάνω από μια εφαρμογές υπηρεσίες ή ιστότοπους (sites),

  • Δεν χρησιμοποιώ τα προσωπικά μου στοιχεία ως κωδικούς πρόσβασης,

  • Όταν χρησιμοποιώ κοινόχρηστο υπολογιστή ενεργοποιώ στον Browser την ανώνυμη περιήγηση για να μην γίνεται καταγραφή του ιστορικού περιήγησης (Cookie) καθώς και των πληροφοριών που εισάγω σε φόρμες (αριθμός τηλεφώνου, διεύθυνση e-mail, αριθμός πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας),

  • Χρησιμοποιώ εφαρμογή (ad blocker) για μπλοκάρισμα διαφημιστικών ειδοποιήσεων κατά την πλοήγησή (προκειμένου να μην μεταφερθώ, χωρίς τη θέλησή μου- σε άγνωστους εξωτερικούς συνδέσμους).

Σε περίπτωση που χρειάζεσαι βοήθεια για θέματα προστασίας και ασφάλειας της συσκευής σου, θα μπορούσες να κλείσεις ραντεβού με έναν ειδικό από την #ΟμάδαReady συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα επικοινωνίας: https://www.vodafone.gr/ypostirixi/eksipiretisi-omada-ready/omada-ready-form/


Μοιράσου το στα Social
Χρήσιμα Links

Όλα τα Δελτία Τύπου
Ίδρυμα Vodafone
My VodafoneSite mapΌροι χρήσηςΕνημέρωση μετόχων
©2025 Vodafone Group