Ανησυχητικές διαστάσεις παίρνει και στη χώρα μας η εξαπάτηση των τηλεπικοινωνιακών φορέων αλλά και των χρηστών - φορέα πρόληψης συστήνουν οι εταιρείες του κλάδου.Αθήνα, 15 Μαίου 2001. Πρεμιέρα σήμερα για τον Ελληνικό Φορέα Πρόληψης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης (ΕΦΤΑ), ιδρυτικά μέλη του οποίου είναι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας Cosmote, Panafon-Vodafone, Telestet καθώς και ο ΟΤΕ. Στόχος του φορέα, όπως τόνισαν σε συνέντευξη τύπου τα μέλη του, είναι η πρόληψη και η προστασία του πολίτη και των τηλεπικοινωνιακών φορέων από τις συνέπειες της τηλεπικοινωνιακής απάτης και του ηλεκτρονικού εγκλήματος, φαινόμενα τα οποία και στη χώρα μας παίρνουν πλέον ανησυχητικές διαστάσεις.Ο ΕΦΤΑ συγκροτήθηκε στα πρότυπα αντίστοιχων διεθνών και εθνικών φορέων άλλων χωρών και σύμφωνα με τον πρόεδρο του φορέα κ. Μιχάλη Μαβή, εκπρόσωπο του ΟΤΕ στον ΕΦΤΑ, "Τα μέλη του ΕΦΤΑ έχουν στενή συνεργασία όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με άλλους διεθνείς και εθνικούς Οργανισμούς, οι οποίοι ασχολούνται με την καταπολέμηση της Τηλεπικοινωνιακής Απάτης και του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, όπως η Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ITU), η FIINA (Forum for International Irregular Network Access) το GSM Fraud Forum και η ETNO (European Public Telecommunications Network Operators Association)". Οι δράσεις του ΕΦΤΑ για την αποτελεσματική συμβολή στην αντιμετώπιση της τηλεπικοινωνιακής απάτης αναπτύσσονται στους εξής άξονες:Ενημέρωση του πολίτη με στόχο την προστασία του από την τηλεπικοινωνιακή απάτη και το ηλεκτρονικό έγκλημα.Ανταλλαγή πληροφοριών για τις μεθόδους με τις οποίες διενεργούνται τηλεπικοινωνιακές απάτες που γίνονται αιτία απώλειας πολλών δις Ευρώ κάθε χρόνο, για όλες τις ευρωπαϊκές εταιρίες τηλεπικοινωνιών.Λήψη μέτρων από κοινού, ώστε να αντιμετωπιστούν οι νέες περιπτώσεις τηλεπικοινωνιακής απάτης, οι οποίες αναμένεται να ενταθούν μετά την πλήρη απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα.Συνεργασία σχετικά με επιτήδειους, οι οποίοι χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους χρεώνουν το καταναλωτικό κοινό και τις τηλεπικοινωνιακές εταιρίες με τεράστια χρηματικά ποσά (αφού ληφθούν υπόψη οι περιορισμοί που θέτουν οι Νόμοι Ν.2472/97 και Ν.2774/99 για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στις τηλεπικοινωνίες, οι οποίοι θεσπίστηκαν βάση της σχετικής κοινοτικής νομοθεσίας). Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Κωνσταντινόπουλο, εκπρόσωπο της Panafon-Vodafone στον ΕΦΤΑ: "Πρωταρχικό μέλημα του ΕΦΤΑ είναι η προστασία του καταναλωτή και η εξασφάλιση πιο ασφαλών προς τον χρήστη υπηρεσιών στον τομέα των επικοινωνιών. Τα μέλη του ΕΦΤΑ δεσμεύονται για την καταπολέμηση της τηλεπικοινωνιακής απάτης, η οποία έχει πολλές μορφές και ανυπολόγιστο κόστος για τις εταιρείες και τον τελικό καταναλωτή". Ειδικά για τις μορφές της τηλεπικοινωνιακής απάτης, ο κ. Ανδρέας Στρίκκα, εκπρόσωπος της Telestet στον ΕΦΤΑ τόνισε: "Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας για την απάτη στις τηλεπικοινωνίες, η ύπαρξη του ΕΦΤΑ είναι αναγκαία. Μεταξύ άλλων επισημαίνουμε τις τηλεφωνικές συνδέσεις που πραγματοποιούνται με κλεμμένα και παραποιημένα στοιχεία ανύποπτων πολιτών. Επίσης κακοπροαίρετοι χρήστες και οργανωμένα κυκλώματα που δραστηριοποιούνται εντός και εκτός Ελλάδος καταφέρνουν να έχουν παράνομη πρόσβαση είτε σε ιδιωτικά τηλεφωνικά κέντρα, είτε σε συνδέσεις σταθερής και κινητής επικοινωνίας και αποκομίζουν ωφέλη σε βάρος των τηλεπικοινωνιακών φορέων, επιχειρήσεων και του κοινωνικού συνόλου".Λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση των περιπτώσεων εξαπάτησης τόσο των εταιρειών όσο και του τελικού χρήστη, ο εκπρόσωπος της Cosmote στον ΕΦΤΑ κ. Παναγιώτης Ζαφειράκος στη διάρκεια της ομιλίας του επεσήμανε ορισμένα μέτρα προστασίας για ...