Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, η Vodafone παρουσιάζει συνοπτικά τις πρωτοβουλίες της εταιρείας, που έχουν στόχο την ισότιμη επικοινωνία, μέσα από προϊόντα και υπηρεσίες προσβάσιμα σε όλους. Η Vodafone, στο πλαίσιο των προγραμμάτων Εταιρικής Υπευθυνότητας, στηρίζει για 2η συνεχή χρονιά τον πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα πολυμορφικό κόμβο πληροφόρησης και επικοινωνίας για άτομα με προβλήματα όρασης, www.blind.gr, ο οποίος αποτελεί μία δράση του Συλλόγου Τεχνολογικής Ανάπτυξης Τυφλών (ΣΤΑΤ). Από σήμερα οι δυνατότητες που προσφέρει ο κόμβος www.blind.gr επεκτείνονται με την πιλοτική εφαρμογή της υπηρεσίας blind o.c.r (optical character recognition). Η πιο χρήσιμη λειτουργία που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία για τα άτομα με προβλήματα όρασης είναι η ανάγνωση βιβλίων, αρκεί η μορφή τους να είναι προσβάσιμη από τους αναγνώστες οθόνης. Η υπηρεσία blind o.c.r. έρχεται να δώσει μόνιμη, προσβάσιμη και χωρίς κόστος λύση στην ανάγνωση βιβλίων από τυφλούς. Η λειτουργία της αφορά στη μετατροπή ενός βιβλίου ή εντύπου από μορφή pdf ή/και αρχείου εικόνας, σε έγγραφο word, απλά με την αποστολή αυτού στην ηλεκτρονική διεύθυνση ocr@blind.gr. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο αποστολέας λαμβάνει στο e-mail του ένα ηλεκτρονικό μήνυμα που περιέχει συνημμένο το έγγραφό αυτό ως κείμενο word. Στην υπηρεσία μπορούν να συμμετέχουν όσοι έχουν ήδη εγγραφεί στο δικτυακό κόμβο blind.gr. Η πλήρης λειτουργία της υπηρεσίας blind ocr, στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι όσοι θα εγγράφονται δωρεάν στο blind.gr, θα ξεκινήσει από 1η Ιανουαρίου 2009.Για το 2008, η επισκεψιμότητα της πύλης blind.gr, πλησιάζει τους 15.000 επισκέπτες, ενώ εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζουν οι επισκέψεις στη φωνητική πύλη που ξεπερνούν τις 11.000, όπου κατά μέσο όρο λαμβάνονται 35 τηλεφωνήματα ημερησίως, με μέση χρονική διάρκεια τα 15 λεπτά. Ο κόμβος προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες σε θέματα πολιτικής, τεχνολογίας, πολιτισμού, αθλητισμού αλλά και σχετικές ανακοινώσεις συλλόγων. Διαθέτει επίσης ένα σύστημα διαχείρισης και καταχώρισης πληροφοριών, το οποίο δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και σχεδιάστηκε με γνώμονα την απόλυτη προσβασιμότητα από τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), αφού ακολουθεί πλήρως τα διεθνή πρότυπα (W3C). Οι πληροφορίες που καταχωρούνται στο www.blind.gr είναι διαθέσιμες σε πραγματικό χρόνο και ταυτόχρονα στο διαδίκτυο, στο κινητό τηλέφωνο, αλλά και στο σταθερό (210 5226600).Υπενθυμίζεται ότι η Vodafone διαθέτει, από το 2005, την πρωτοποριακή υπηρεσία «Speaking Phone» -συμβατή με συσκευές κινητών τηλεφώνων Nokia, η οποία εκφωνεί στο χρήστη τις πληροφορίες που εμφανίζονται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου του, με τη χρήση τεχνολογίας «αληθινής φωνής» (Real Speak). Η ανάπτυξη της υπηρεσίας στην αρχική της έκδοση αλλά και κατά τις αναβαθμίσεις της, στηρίζεται στις ανάγκες των ατόμων με προβλήματα όρασης. Τέλος, η υπηρεσία «Εξυπηρέτησης Κωφών Πελατών» η οποία επίσης λειτουργεί από το 2005, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες της να μπορούν να στείλουν παράπονα ή να ζητήσουν κάποια διευκρίνιση σχετικά με τη χρήση του κινητού τους τηλεφώνου προς το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών μέσω γραπτού μηνύματος (SMS), ενώ και η απάντηση που στέλνεται από το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών γίνεται επίσης μέσω γραπτού μηνύματος (13830).